3 жовтня 2024 року у столиці України все ще обговорюється можливість зробити громадський транспорт безкоштовним для мешканців та гостей міста. Ідея отримала новий поштовх після того, як депутати Київради почали активно дискутувати з цього питання, намагаючись знайти шляхи її реалізації.
Громадський транспорт у Києві: сучасна ситуація
На сьогодні проїзд у громадському транспорті Києва залишається платним. Вартість коливається від 8 до понад 15 гривень за поїздку, залежно від типу транспорту та маршруту. Такі ціни діють як для комунального транспорту, включаючи метро та автобуси, так і для приватних перевізників.
Водночас у прифронтовому Харкові діє безкоштовний проїзд у метро, що підіймає питання: чи може така практика бути впроваджена й у Києві?
Можливості та перспективи безкоштовного транспорту
Депутат Київради Андрій Вітренко повідомив, що на різних рівнях влади постійно відбуваються дискусії щодо можливості зробити громадський транспорт столиці безкоштовним. Він зазначив, що в багатьох європейських столицях існують моделі, за яких транспорт є безкоштовним, і він вважає, що в Києві також є така можливість.
Вітренко також зазначив, що під час обговорень запрошували керівників відповідних відомств, серед яких були директор Департаменту фінансів, представники “Київського метрополітену” та “Київпастранс Сервісу”, але, за його словами, вони не виявляють ініціативи щодо впровадження цієї ідеї.
Складнощі та виклики
Однією з головних перепон на шляху до безкоштовного транспорту є фінансова складова. На думку експертів, це потребує детального планування бюджетних витрат міста. Проте Вітренко підкреслює, що європейські приклади демонструють реалістичність цієї ідеї. Ключовим питанням залишається знайти баланс між потребами міста та фінансовими можливостями.
Нещодавні ремонтні роботи на синій гілці метро
Окрім теми безкоштовного транспорту, слід згадати й недавні проблеми з транспортною інфраструктурою столиці. Протягом дев’яти місяців у Києві не працювала частина синьої гілки метро через аварію. Протягом цього часу кияни були змушені користуватися наземним транспортом — автобусом М2, що курсував за тим самим маршрутом, але за проїзд у ньому також стягувалася плата, як і в метро — 8 гривень.
Важливо зазначити, що ремонтні роботи на цій гілці обійшлися місту значно дорожче, ніж загальні витрати на ремонт укриттів за рік.
Отже, питання безкоштовного транспорту в Києві залишається актуальним, але потребує політичної волі та фінансових ресурсів.
Нагадаємо, Київ пережив транспортний колапс через тривалу повітряну тривоги.