Європейський інвестиційний банк (ЄІБ) збільшив обсяг фінансування проєкту розвитку київського міського електротранспорту зі 100 до 300 мільйонів євро. Це рішення стало відповіддю на запит Київської міської державної адміністрації (КМДА) про розширення фінансування. Нові кошти будуть спрямовані на значне оновлення рухомого складу метро та закупівлю нових тролейбусів.
Київ отримає 300 млн євро на оновлення тролейбусів і метро
Першу рамкову угоду на 100 мільйонів євро було підписано в грудні 2021 року. Однак тендер на купівлю тролейбусів вартістю 50 мільйонів євро не відбувся, а решта коштів планувалася на модернізацію потягів метро, які наразі “терміново потребують оновлення”, згідно з листом ЄІБ. У ньому зазначається, що КП “Київський метрополітен” більше не має доступу до запчастин для оновлення вагонів метро, більшість з яких є застарілими та виробленими в росії.
На що витратять гроші
Додаткові 200 мільйонів євро від ЄІБ будуть витрачені на закупівлю нових вагонів метро або модернізацію старих. Загальна вартість проєкту “Київський міський електротранспорт” збільшилася з 217 до 417 мільйонів євро. З цієї суми 300 мільйонів євро надає ЄІБ, 100 мільйонів євро – Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР), а 17 мільйонів євро – власні кошти Києва.
Київ уже оголосив третій тендер на купівлю тролейбусів. Перші два тендери, оголошені у листопаді 2022 року та серпні 2023 року, не увінчалися успіхом. Новий тендер передбачає закупівлю як 12-метрових, так і 18-метрових тролейбусів. Компанії можуть дати запроси до 31 липня 2024 року.
Цікаво, що нещодавно у Києві була вперше застосована новітня функція тролейбусів – автономний хід, що стало необхідністю через проведення ярмарку на маршруті тролейбусів №37А. Більшість тролейбусів столиці вже обладнані можливістю їзди без підключення до контактної мережі.